کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 14
بنام خدا موضوع: كنترل در مديريت كنترل فراگردي است كه از طريق آن عمليات انجام شده با فعاليتهاي برنامه ريزي شده تطبيق داده مي شوند. اين فراگرد براي تصحيح مستمر عملكرد سازمان در جهت دستيابي به اهداف سازماني به كار گرفته مي شود و ميزان پيشرفت در جهت تحقق اهداف را نشان مي دهد. منظور از روشهاي كنترل مديريتي، روشها و ساز و كارهايي است كه مديران براي كسب اطمينان از سازگاري« رفتار و عملكرد كاركنان» با « استانداردها، برنامه ها و هدفهاي سازماني» به كار مي گيرند. در فراگرد كنترل، برنامه هاي منظمي به اجرا در مي آيند كه طي آن اطلاعات مورد نياز كسب مي شوند و پس از ارزيابي و سنجش ميزان انحراف، طرحهاي اصلاحي مورد نياز براي نيل به حداكثر كارآيي در تحقق اهداف، تنظيم مي گردند. كنترل امري است كه بايد بطور مستمر و دائمي به آن پرداخته شود. فراگرد كنترل، از مراحل اولية اجراي برنامه تا آخرين مراحل آن و حتي پس از آن ادامه مي يابد.( استونر، 1983، ص592؛ هل ريگل و اسلوكام 1989 ، ص623: اگراوال، 1982، ص245) فراگرد كنترل از چهار مرحلة اساسي( اصلي) تشكيل مي شود: 1ـ تعيين معيارها و ضوابط كنترل: تعيين معيارها و ضوابط كنترل معيني، تعريف و تفسير اهداف سازمان در قالب بازداده هاي دقيق و قابل سنجش. اين معيارها و استانداردها چند نوعند: استانداردهاي كمي: برحسب عواملي نظير درآمد، هزينه، ميزان توليد، سرمايه و ميان فروش بدست مي آيند. استانداردهاي كيفي: برحسب عواملي مثل مطلوبيت محصول و خدمات تعيين مي شوند. استاندارهاي مختلط: تركيبي از استانداردهاي كمي و كيفي بوده و برحسب مطلوبيت و كميت خدمات و توليدات تعيين مي شوند. براي مثال: تعداد نامه هايي كه هر ماشين نويس در طي يك روز تايپ مي كند. ضابطه ي كمي است ولي ميزان دقت وي در انجام كارش( تايپ نامه ها)، ضابطه اي كيفي است
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 5,040 تومان