کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 27
معرفي روش شش سيگما مقدمه در اواسط دههي 1980، شركت موتورولا (Motorola) تلاشي گسترده براي بهبود كيفيت را آغاز كرد. هدف اين شركت دستيابي به نقص صفر در توليدات و خدمات بود. اين عملكرد را كيفيت شش سيگما معرفي كرد و با ايجاد يك سيستم ارزيابي عملكرد را به سوي كسب رضايت مشتري به عنوان هدف اصلي سوق ميداد. در واقع شركت موتورولا در دهه 80 نوعي از مهندسي را در مديريت كيفيت جامع به كار گرفت كه به طرح روششناسي شش سيگما منجر شد. موتورولا، مفهوم شش سيگما را به عنوان هدف اصلي كيفيت در واسط دهه 1980 برگزيد. اما اين مفهوم و برنامه شش سيگماي ابداعي شركت موتورولا، در سال 1989 يعني زماني كه موتورولا اعلام كرد كه تعداد عيوب توليدات يا خدمات ارائه شده نبايد بيش از 4/3 قطعه در ميليون طي 5 سال باشد. به رسميت شناخته شد. ضرورتي كه موتورولا را به سمت ابداع روش شش سيگما كشانيد قبول اين واقعيت بود كه در فضاي رقابتي كسب و كار امروز ديگر نميتوان صرفاَ با تفكر خطاي صفر و برخي راهكارهاي عملياتي به موقعيت رسيد. در سال 1998، شركت موتورولا موفق به دريافت جايزهاي كيفي مالكولم بالدريچ ، (Malcolm Baldrige National Quality Award) شد. هدف از اهداي اين جايزه، شناخت شركتهايي است كه فرضيه با ارزشي را براي ساير شركتها در زمينههاي مختلف كاري، مطابق مدل معيني درآورند. نوآوري خاص موتورولا كه بيشترين توجه را به خود جلب كرد، برنامه شش سيگما بود. آنچه در اين برنامه مورد توجه قرار گرفت اين نكته بود كه با توجه به تكنولوژي بسيار پيچيدهي امروز، ايدههاي قديمي درباره پذيرش سطوح كيفي قابليت لازم را ندارند. در اوايل دههي 1990، برنامه شش سيگما در موتورولا ادامه پيدا كرد و به آرامي در سازمانهاي ديگر نيز راه يافت. مدتي بعد، غولهاي اقتصادي ايالات متحده مثل زيراكس، بوئينگ، جنرال الكتريك، كداك، الايد سيگنال و غيره از روش
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 9,720 تومان