کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 10
پنج نوع مدرسه شش محور سازماني چكيده اين مقاله مدارس را با نگاهي به ويژگيهاي مدرسهها بر اساس نوع سازمانها و فعاليتهاي محوري آنها تقسيمبندي ميكند. مدارس به پنج دسته تقسيم شده و شش محور سازماني مهم در ارتباط با اين مدرسهها مورد بررسي قرار ميگيرند. پنج نوع مدرسه عبارتند از: سنتي، خام، داراي عملكرد بهبوديافته، پيشرو و داراي عملكرد عالي. منبع : روزنامه همشهري، شنبه 25 تير 1384، سال سيزدهم، شماره 3748، صفحه 11. كليدواژه : مدرسه؛ مديريت مدرسه؛ انواع مدرسه؛ مدير مدرسه 1- مقدمه اين مقاله به شيوهاي جديد يك تقسيمبندي از مدارس به مديران مدرسهها و مسئولان آموزش و پرورش ارائه ميكند. اين تقسيمبندي مدرسهها و به طور طبيعي مديران آنها را به پنج دسته تقسيم ميكند و شش محور سازماني مهم را در ارتباط با اين مدرسهها مورد بررسي قرار ميدهد. مديران محترم مدرسهها ميتوانند جايگاه خود را در جدول پيدا كنند و اگر متأسفانه خود را رديفهاي سنتي و خام يافتند، نسبت به تجديد نظر كلي در شيوه اداره مدرسه خويش اقدام كنند و در صورتي كه در ساير رديفها هستند، در مورد حركت به سمت كيفيتگرايي، از تلاش بيوقفه باز نايستند. 2- تقسيمبندي مدارس مدرسه سنتي منشها عكسالعملي هستند. سيستمها جزء به جزء هستند. رهبري/ برنامهريزي استراتژيك يادگيري نوآوري افراد مشتريان امور عملكردي ● سمتوسويمدرسه نامشخص و نامتغير است. ● فرهنگ سازماني مبتني بر شرمنده كردن يا ترساندن خطاكار است. ● رفتارهاي مديريتي ثابت است. ●تنها در مورد آموزش، حرف زده ميشود.● اگر بودجهاي باشد و امكاناتي، دورههاي آموزشي خاصي، براي افراد خاص گذاشته ميشود. ● آموزش، مبتني بر احساسهاي زودگذر و آني است. ● نوآوري در مدرسه معني ندارد. ● در تقابل با تجربهها و كمتجربهها، معلمان تازهكار، با باتجربهها
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 3,600 تومان