کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 11
شته باشند تا بتوانند خود داري كنند، علتش اين است كه قوانين طبيعت اين طوري حكم كرده و لازم دانسته زنها محجوب باشند و بر شهوات غلبه نمايند .طبيعت مرد را طوري آفريده كه تهورش زيادتر مي باشد ولي زن را طوري آفريده كه خود داري و تحملش زيادتر است. بنابراين هرگز نبايد تصور كرد افسار گسيختگي زنها برطبق قوانين طبيعي است بلكه افسار گسيختگي بر خلاف قوانين طبيعت مي باشد و برعكس، حجب و حيا و خود داري مطابق قوانين طبيعت است، زيرا طبيعت ما را طوري آفريده كه به نقص خود پي ببريم و به همين جهت است داراي حجب و حيا هستيم . زيرا حجب و حيا همانا خجلتي است كه شخص از نقص و عدم كمال خود دارد. حال اگر تأثير آب و هواي محلي، به قدري زياد باشد كه اين قانون طبيعي يعني حجب و حيا را نقض نمايد، قانون گذاران، بايستي به وسيله وضع قوانين مخصوصي، اين نقصان را رفع كنند تا قوانين طبيعي به قوت خود باقي بماند" ((منتسكيو،/ 442))روسو نيز اعتقاد داشت كه مرد و زن تمايلات جنسي نامحدود دارند. خداوند براي فروكش كردن نيروي شهوت مرد، به او عقل ارزاني داشته و به زن، حجب و حيا بخشيده است. (( آكين،/167))در اين ميان، ديدگاه قرآن در عين بر خورداري از ويژگي مخصوص به خود، ديدگاه نخست را نمي پذيرد و طرح و نگاهي دارد كه به ديدگاه دوم نزديك تر است. عفاف، داراي ريشه در ذات انسان دارد قرآن موضوع حيا و عفاف را مخصوص زنان نمي داند بلكه معتقد است كه ذات و سرشت انسان، اقتضاي حيا و عفاف را دارد. و اين محيط اجتماعي و القائات ديني- فرهنگي و يا سود جويانه نيست كه شرم از برهنگي و خطا را باعث شده است. - هر چند اين عوامل در شكوفايي يا فرو كاسته شدن آن تأثير دارند- قرآن براي اين كه مفهوم فوق را بيان
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 3,960 تومان