کتاب سبز - قابل ویرایش )
تعداد صفحه : 40
بنام خدا : جهان پس از مرگ در انديشه مهرپرستي آرماينهاي و قبل از مهارت آنان زماني بعد از سكونت در دشتهاي پهناور جنوب سيري به دلايل ممختلف سرزمين آريا نه و تجه كوچ و در آنجا مدتهاي مديدي زندگي مي كردند سرزمين كه بيشتر محققين به حدود تقريبي خوارزم و خيوه آن را منطبق دانسته اند ( مهارت اين قوم به سوي شبه قاره هند و فلات ايران آغاز نشده بوده ) عناصر ايراني در آن سرزمين از ياد رفته فقط با خويشان خود مي زيسته و از گيرودار اقوام غير آريايي آسوده بودند نام آيريا (غيب ) هم كه اين عناصر و همچنين بعد ها هنديها عصر ودا و نيز هم نژادان آنها از جمله يناني ها (آريان ) بر خود ي نهاده اند حاكي از غرور بر تري جويانه اي بود كه به لحاظ قوت جسماني و زيبايي ظاهري در مقابل همسايگان بومي براي خود قائل بودند بعدها به اين اقوام اصطلاح هند و اروپايي اتلاق شد . (( اقوامي كه در زمانها ي پس كهن بازباني مشترك و فرهنگي همسان در سرزميني گسترده مي زيسته اند . آنان را به اين سبب هند و اروپايي لقب داده اند كه پس از مهاجرتهاي مكرر و آيزش با مردمان بومي سرزمينهاي تازه مللي را بوجود آورده كه در شرق تا هند ودر غرب تاسراسر اروپا گسترش يافتند و ساكن شدند .))(!) در آنجا بود كه در كنار رود دانيتي (جيمون امروز ) فرمانرواي پدران جمشيد بر سرزمين آنها سايه افكنده بود سرزميني كه آريائيها بعد از مهاجرت اجباري از آن به عنوان بهشت گمشده ياد مي كردند . همانجايي كه جمعيت ورهايشان بارها افزايش يافت و جمشيد از خدايان معبود آريائيها فراخي سرزمينشان را به فراخناي جمعيت در هايشان ___________________________ امان 1 . قرش: ايران نامك ، تهران ، انتشارات هرمس ،چاپ اول ، 1380 ، صفحه :4. را در خواست كرد آتنيي كه اين گروه به آن معتقد بودند پرستش نيروهاي طبيعي مانند آفتاب و ماه و ستارگان و خاك وآتش و باد بود . كه مهمترين آنها پرستش خورشيد يا
قسمتی از محتوی متن پروژه میباشد که به صورت نمونه ، بعد از پرداخت آنلاین در جزوه باز آنی فایل را دانلود نمایید .
« پرداخت آنلاین و دانلود در قسمت پایین »
مبلغ قابل پرداخت 21,600 تومان